shop

søndag, marts 20

Gamle idealer..


Jeg elsker gamle ting. 50'erne, 60'erne, 70'erne er lige mig. Det er nok også derfor jeg bruger det meste af mine weekender på loppemarkeder. Kom til at tænke på idealer igår og hvordan de har ændret sig gennem årene, Jeg kan ikke huske hvordan du får rødvin af en hvid skjorte, jeg kan ikke arrangere blomster, jeg kan ikke fortælle dig hvad årstidens grønsager er. Jeg kan dog se forskel på pleather og rigtig skind på flere meters afstand, jeg kan fortælle dig at Givenchy klædte Audrey Hepburn på til hendes første film og jeg kan fortælle dig hvad Chanel havde som tema i deres forårs kollektion. Hvis du spørger min kæreste ville jeg ha været en rigtig dårlig husmor. Men jeg håber nu at vi lever i en tid hvor vi selv bestemmer hvad der er ideelt.

Nu til mine loppefund!

 Fandt nogle gamle alt for damerne


Et cigaret etui fra 70'erne (ja jeg ryger)


og sidst men ikke mindst en gammeldags madkasse i mintgrøn. Den har "hylder/skuffer" i så den er ideel at bruge til mine smykker...


Hvad er jeres Idealer? 

3 kommentarer:

Emma Roya sagde ...

Hvor er det nogle fede ting du har fundet! I sær cigarat etuiet og madkassen! Hvilket loppemarked har du været på?

/ Emma
Fierce-et-chic.blogspot.com

Marie Joost sagde ...

Det er meget forskelligt! Kigger altid i gul og gratis eller markedskalenderen for at se hvad der sker! Ofte er det værd at se om der er noget på landet, de har mange sjove ting i laden og tager ikke så meget for det!

Anonym sagde ...

hey du skulle vel ikke tilfældigvis have fanget 'alt for damerne' nr.5, 3.feb 1953? Mangler den til vores næste udstilling!

venligst Astrid, medicinsk museion